Azt hiszem, beloptuk magunkat a tanárok szívébe! :)

Megint egy olyan anyag következik, amit nem mi írtunk, de ez végre csapatmunka volt egy olyan társadalmi csoporttól, melyről eddig azt hittük, hogy nem képes ilyenre: a pedagógusoktól.

Született ugyanis egy elég reprezentatív felmérés a Hívatlanul Hálózat tagjaitól arról, hogy milyen - kívülről elég átlátszónak tűnő - alibi szövegekkel szoktak kibújni a társaikkal való szolidaritás súlya alól a pedagógusok, ha felteszik nekik a kérdést:

miért nem teszel semmit a szerinted is rossz oktatáspolitikai változtatások ellen?

A válaszok nem is váratnak magukra sokáig (lesznek köztük átfedések, de az árnyaltság érdekében nem töröltük):

"Hátha kicsit jobbá tudjuk tenni ezt a rossz rendszert!"
"Nekem nagyon hiányozna az a pár ezer forint, amivel kevesebbet kapnék, ha sztrájkolnék."
"Az egész településen csak én kapok fizetést, nehogy már pont én sztrájkoljak!"
"Ez nem az én kompetenciám..."
"Örülj, hogy lyuk van a seggeden!"
"Ne szólj szám, nem fáj fejem!"
"Egy fecske nem csinál nyarat.."
"Régen sem volt ez másképp."
"Egyedül nem megy. Mások meg úgyis félnek mozdulni. Akkor én miért tenném?!"
"Ez az élet rendje."
"Úgysem tudunk változtatni."
"Nézz körül, a környezetedben hányan mozdulnak! Ugye, hogy senki! Akkor meg?!"
"Nekem az a dolgom, hogy tanítsak, nem az, hogy hőzöngjek!"
"A diákjaimat köpöm szembe azzal, ha sztrájkolok. A sokéves közös munkát sutba dobni egy előre halálra ítélt sztrájk miatt?!"
"Higgadtnak és diplomatikusnak kell lenni, hogy bárki szóba álljon velünk. A sztrájk ezt elrontaná."
"Iskolában nem politizálunk."
"A pedagógus szakma megbecsültségét veszélyezteti, aki ahelyett másokat lázít, hogy a kötelességét végezné."
"Én értem, de nem tudok mit tenni. Sajnálom."
"Nekem családom van."
"Ugyan már, a pedagógus társadalom be van tojva. Mindenki félti azt a maradék pár forintot, amit hazavisz. Nem lesz itt semmi."
"Tisztellek, becsüllek azért, amit tettél, de mindenkitől nem várhatod el ugyanezt."
"A gyerek a fontos, a gyerekek miatt nem tehetjük meg."
"Én szeretem a gyerekeket, de azt várják el tőlem, hogy az osztály átlaga jó legyen, ezért le kell adnom az anyagot!"
"Ha becsukom az ajtót, úgyis azt csinálok amit én akarok."
"Bentről segítem majd azokat akik kint akarnak maradni."
"Úgysem változna semmi."
"Jó ez így, ahogy van. Végre érdemeim szerint megbecsülnek."
"Már így is nagyon sokat keresünk! Majdnem a másfélszeresét, mint a szomszédom árufeltöltőként, és a háromszorosát a közmunkásnak!"
"Csak a képzetlen, gyenge képességű ped1- ek háborognak, irigykednek, mert végre a többlettudással rendelkező, minőségi munkát végző mesterpedagógusokat elismerik."
"Csak a ped1- ek háborognak, félnek a minősítéstől, mert kiderül, milyen gyengék."
"Csak az ellenzéki pedák hőbörögnek, az egésznek politikai színezete van, mindenbe belekötnek ezek."
"Ha nem én leszek a minősítő, akkor majd jönnek a tehetségtelenek, higgyétek el, jobb, ha én csinálom."
"Nézzétek már meg egy egyetemi tanár fizetését! Szinte kevesebb a fizetése egy docensnek, mint nektek!"
"Lehet, hogy a rendszer rossz, de azért itt, a mikrokörnyezetünkben emberibbé tehetjük, ha nem hőzöngünk, hanem tisztességesen végezzük a munkánkat."
"Szerintetek ezt vissza lehet csinálni? Nem! Akkor?"
"Egyszer úgyis rám kerül a sor, akkor meg miért ne csináljam meg most a ped 2-t, amikor még nem olyan szigorú a rendszer?"
"Lehet, hogy neked sokat keres a férjed, meg nincsenek kisgyerekeid, de nekem élni kell valamiből, sajnálom."
"Bezzeg Magyar Bálint seggét kinyaltátok, mikor szétverte az oktatási rendszert!"
"Mutassatok egy olyan rendszert, ahol a tanár nem a nemzet napszámosa!"
"Na, a "feketeruhás nővér" is mehet a bíróságra, hiányzik ez?"
"Nem kell arcoskodni, az egész iskolát járatod le, nem magad!"
"Ne vigyük ki a belső problémáinkat a szülők közé, te sem adnád be a gyerekedet egy politikailag szétzilált iskolába!"
"Előre menekülünk!"
"Ha háborgok vagy ellenkezem, nem feltétlenül rajtam csattan az ostor, és nem az vagyok aki a máséval..."
"Azért nem mondhatod, hogy nem lett magasabb a fizetésed?"
"Nem olyan nagy ügy a portfólió! 2 nap alatt megcsináltam."(én azért hozzátettem azt a 3 hét táppénzt)
"Sztrájk? Hú, de mennék! Csak pont születésnap, szüret, esküvő, temetés, unoka, rokonlátogatás...lesz. De igazatok van, menjetek!"

Ha úgy érzitek, hogy valami kimaradt, hozzászólásban várjuk a javaslatokat! Egészségetekre! :)

Szerző: Ember szól  2015.11.05. 00:31 1 komment

Címkék: oktatás tanár pedagógus

A bejegyzés trackback címe:

https://emberszol.blog.hu/api/trackback/id/tr878051510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hagrid 2015.11.05. 08:39:26

A szakszervezetre hivatkozás kimaradt. :-) Pedig ott bukik el, mivel sztrájkot ők hívhatnak életre, de FÉLNEK. Ez a legnagyobb gond, hogy tanári diplomával nem oktatási területen elhelyezkedni elég nehéz, sokszor képzetlennek minősítenek egy ilyen helyen és örülnél a minimálbérnek is...
Emellett az életpályamodell, ha sok pénzt nem is, de megélhetést biztosít a tanár számára, ami főleg falvakban nagyon komoly fegyvertény. Így aztán nem csoda, ha a kormány ellen kevesen lázonganak. Hozzátenném, hogy a vacak körülmények a gyermekeknek rosszak, de a szülők sem lázonganak, ők ugye örülnek a családi adókedvezménynek. A kormány ügyesen követi a tanácsadói - pl. Ron Werber - útmutatóit, lényegében minimalizálva az oktatási kiadásait a fizetésemeléssel és az adókedvezménnyel meghintve. Emellett még jó pár sulit lepasszolt egyházaknak, ami egy, alapvető emberi jogokat sért, mivel kistelepüléseken járathatod a református gyermekedet katolikus suliba vagy fordítva, ateistaként meg örülj Ha Harrach nem küld börtönbe...Mindenesetre az egyházak forrásai sem végtelenek, szóval ott sincs jobb színvonal.

Amúgy amint a szakszervezet sztrájkot hirdet, támogatom, ahogy a tüntetést is. Pedig nagycsaládos vagyok, lenne miért félnem.
süti beállítások módosítása