Elmúlt egy tanév, rengeteg változást hozott, a pedagógus társadalom többsége szerint nem a legjobbakat, és még be sem vezettek mindent újítást. Minden oktatással foglalkozó szakember egyöntetűen azt állítja, hogy rossz irányba tart az oktatás ügye, rossz döntéseket hoznak a - többnyire a témához mit sem értő - politikusaink. Átgondolt döntések ezek? Alighanem a legtöbb képviselő egyetlen betűjét sem olvasta el azoknak a javaslatoknak, amiket végül megszavaztak. Legalábbis azok nem, akik megszavazták. A tudatlanságukért nem, de a munkájukban elkövetett mulasztásért elítélhetjük őket. De mi van azokkal, akik benyújtották a javaslatokat a parlament elé? Nos, a részükről átgondolt kell, hogy legyen, tehát joggal feltételezhető: szándékuk szerint az oktatást le kell rombolni, illetve olyanná kell tenni, ami nekik kedvez. Nem hallgatnak senkire, csak mennek előre az úton, mint az úthenger. (A párttal, a néppel...)
A tanárok pedig látszólag belemennek mindenbe, nem szólnak semmit, hagyják, hogy megtörténjen velük. Látszólag. Ez ugyanis csak a felszín. A pedagógusok tiltakozni fognak. Ha nem hallgatják meg "odafenn" a véleményüket, majd más módon mondják el. Ha nem hagyják nekik, hogy sztrájkoljanak, majd más módon teszik. Ha nem állhatnak ki magukért, akkor is megtalálják a módját, hogy kompenzálják magukat az őket ért sérelmekért. A pedagógus csendben tiltakozik. Bemegy a terembe, karba fonja a kezét, és... semmi. Nem fogja átadni a tudását, nem fogja nevelni a gyermeket, nem fogja segíteni a nehézségekben, egyengetni az útját, hogy megfontolt, érett, értékes felnőtt váljon belőle. Más már nem marad számára. Ha mindenkiből - az ország vezetőiből, az oktatáspolitikusokból, a szülőkből - hiányzik a tettrekészség az oktatás jobbá tételére, az iskolák és pedagógusok jogainak helyreállítására, akkor ő sem pisil széllel szemben. Ez az egész nemzet apátiája. A gyerekek meg örülnek, hogy nem cseszegetik őket. Hogy pár év múlva nem fogják tudni a szakmájukat? Sebaj. Hogy nem dolgoznak és nem termelnek az országnak hasznot? Hol van az még? Hogy otthon maradnak, apuci és anyuci majd eltartja őket? Hajrá!

images-8.jpg

Szerző: Ember szól  2013.07.01. 19:27 130 komment

Címkék: oktatás politika pedagógus

A bejegyzés trackback címe:

https://emberszol.blog.hu/api/trackback/id/tr175386574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szanalmas 2013.07.02. 12:48:00

@BenFranklin:

Állami iskolába állami igazgató. Eddig is azt "építették le" aki beszólt a hülyeségekért. Most egységes a kuss. Nemzeti!

szanalmas 2013.07.02. 12:50:12

(Természetesen kitalált történet, a benne szereplők a képzelet szüleményei.)

moszkvicssluszkulcs 2013.07.02. 12:59:06

@ursus artos:
Már sok mindent leírtak a hozzászólók, de:
-több órában fogok tanítani,
-mindenfajta pótlékot, helyettesítési pénzt, minden egyéb pénzt megvonnak
-mivel bent kell ülni, ezért azt a másodállást bukom, amivel eddig kiegészítettem a szánalmas fizetésemet...
-...
-...

moszkvicssluszkulcs 2013.07.02. 13:01:29

@BenFranklin: Olyan sötét vagy, hogy felfelé sikítasz a hullámvasúton...

Kámasuka 2013.07.02. 13:02:37

@Távmunka blog: Tudom hogy 5 éve nem volt béremelés, nem is sajnálom a +50%ot, ez visszamenőleg csak évi 10% minusz infláció. De a legtöbb állami alkalmazott nem kap semmit, most pont a tanárok igen. És meg is fogják kapni, mert választás lesz.

dr. Aullah 2013.07.02. 13:04:31

@BenFranklin: Nézd. Látszik, hogy közöd nincs a dologhoz. Inkább ne szólj be.
Dolgozatok javítani meg felkészülni meg az óra alatt fognak nem? Te barom.

ermi71 2013.07.02. 13:08:08

Ha én kapnék 50% béremelést örülnék mint b...i a fa.. nak. És szerintem még sokan örülnének neki. De nem jó, ez sem jó. Ha 100% kapnának, akkor miért nem 150%. Azt a fizetési papírt is gyűlölködve néznék mint shemale a fa....át.

komplikato 2013.07.02. 13:08:48

@Távmunka blog: Te most poénból írtad, pedig itt ez folyik nagyban már évek óta ... államilag.

JohnHenry 2013.07.02. 13:09:08

dehogy fognak tiltakozni...

dr. Aullah 2013.07.02. 13:11:09

@ermi71: De te miről beszélsz? Ki kapott 50% emelést? 2016 ra ÍGÉRTÉK. Még 3 év. És ÍGÉRTÉK.

komplikato 2013.07.02. 13:11:50

@ermi71: Majd akkor térjünk vissza rá HA ...
1. Meg is történik az a fizu emelés, eddig 3x vágta át őket a jelen kormány ezzel!
2. Ha megkapják akkor nézzük meg mi történik az óraszámokkal, túlóra kifizetésekkel illetve nem fizetésekkel), pótlékokkal. Ha utána is áll az 50%, akkor igazad volt. Valószínűleg a közelébe se lesz az 50-nek, de még talán 20%-nak sem.

Kámasuka 2013.07.02. 13:12:07

@dr. Aullah: Tanárok az értelmiség legalja. Mindig is így volt és mindenhol így van.

Miért is kéne megfizetni őket? Ha ennyiért is bemennek dolgozni?

komplikato 2013.07.02. 13:14:48

@BenFranklin: "Miért is kéne megfizetni őket? Ha ennyiért is bemennek dolgozni?"

Erre azt tudom írni, hogy egyetértek mint a gazdáknál is. Ha jó így nekik és semmit sem tesznek, akkor megérdemlik.

dr. Aullah 2013.07.02. 13:15:10

@BenFranklin: Most lebuktál. Tehát végig csak trollkodtál. Már megijedtem, hogy komolyan gondoltad, amit korábban írtál :D
Te kis mókamester.

ermi71 2013.07.02. 13:16:56

@komplikato: Figyelj csak én 20% is örülnék. Nagyon sokan örülnének, ha a főnök azzal jönne hogy a 110 nettódra adok még 20% emelést.

Kámasuka 2013.07.02. 13:19:10

@dr. Aullah: Ez utóbbi is teljesen komoly. Mikor nem a tanárok voltak az értelmiség kloakája?
De komolyan. Aki tudja csinálja, aki nem tudja tanítja.

tarackos 2013.07.02. 13:21:05

Miért más talán tiltakozik? A diákokon, azaz a gyerekeken, kívül mindenki gyáva szarnak bizonyult. A tanárok is.

Ez van. Még vazelin se kellett hozzá...

Flaggx 2013.07.02. 13:23:39

@ermi71: és cserébe minden pótlékodat megvonják, és az eddigi x óra helyett x+4-et fogsz dolgozni.

Összességében kevesebbet fogsz keresni, de legalább többet dolgozhatsz, és másodállást sem vállalhatsz.

Tök jó lesz neked.

komplikato 2013.07.02. 13:25:29

@tarackos: "A diákokon, azaz a gyerekeken, kívül mindenki gyáva szarnak bizonyult. A tanárok is."

Ehhez képest nem olyan régen volt egy viszonylag nagyobb demonstráció, ami persze a sajtóban nem igen jelent meg, de az FB megosztás alapján elég sokan ott voltak, köztük gyerek korom kedvenc fizika tanára is.

Csak ez kevés, mert vagy az összes tanár érdeke ... vagy igazad van.

Kámasuka 2013.07.02. 13:25:52

@dr. Aullah: Különben is milyen már az egész tanári szakma és a rendszer?

A VALÓ VILÁGBAN az emberek keresik meg azt akitől tanulni akarnak, és amit tanuli akarnak.

AZ ISKOLARENDSZERBEN a diákok is azért ülnek ott mert muszáj, meg a tanár is. Na olyan is az egész...:)

s 2013.07.02. 13:27:27

@Távmunka blog: Veled ellentétben nekem nem jelentenek a törvények semmit. Sok okom van erre, pl. a trafikmutyi, a manyup zsarolás, az alaptörvény baszakodás, stb. Lehetne ez persze másként is, de nincs, mert így van. Nem én akartam, de tudok alkalmazkodni. Jó vagyok, de NEM A TÖRVÉNYEK MIATT VAGYOK JÓ. Isten jónak teremtett, a saját lelkiismeretem folytán, Őt keresve vagyok barátja minden halandónak, továbbá az élettelen dolgknak is. Miattam tehát nem kell aggódnia senkinek, sokkal inkább kellene maga miatt.

Kérdésedre visszatérve, mi szerint: "elvehetem a pénzed és a lakásod? Később majd szerzek hozzá jogot a farkastörvények között..."
Nem illik ilyet csinálni. Azért megpróbálhatod, de ha nem sikerül, akkor csak magadnak tegyél szemrehányást. Még akkor is, ha konkrétan én verem ki a fogaidat a letört kezeddel, és baszlak agyon egy gyalogsági ásóval. Remélem értjük egymást, épp úgy, ahogy a polgári jogviszonyt, a magántulajdon szentségét, a humanizmust, az élni és élni hagyni elvét. Manapság az ország vezetői hajlamosak ezekről a gyönyörű eszmékről mostoha módon tanúságot tenni, de ők úgyis ásott gödörben végzik, benzinnel lelocsolva és felgyújtva. Tehát rájuk nem kell figyelmet fordítani, minekünk magunknak kell ezen gondolatoknak értelemmel történő újbóli feltöltéséről gondoskodni.

ermi71 2013.07.02. 13:29:13

Társadalmi támogatottságra ne is számítsanak a tüntetésen. A mai helyzetben ilyenért odaállni egy csoport mellé, hogy nekik 100% béremelés legyen az jelen pillanatban hiú ábránd.És mindig is az lesz.És sorolják is a féligazságokat, mint például 3 hónapos szabadság ne sírjanak. Különben is sumákolnak, rejtélyes pénzeket szednek be a szülőktől ajándékokra, vagy saját belső úgymond fizetés megtámogatásokra.Ezek persze mind csak félig igazak vagy teljesen kacsák. Mindegy, itt a lényeg a többség vélekedése a tanárokról, mert ezeket gondolják ha tetszik ha nem.

Parajpuding 2013.07.02. 13:29:21

A pedagógusok NEM fognak tiltakozni. Egymás közt, otthon talán. F*snak, a nyilt tiltakozáshoz gyávák. A legutóbbi pedagógus tüntetés óta ez nyilvánvaló. Példát ezúttal a diákok mutatnak nekik.

Kámasuka 2013.07.02. 13:35:40

@ermi71: Meg hülyeség is a 100% béremelés.

Ez is megmutatja mekkora pénzügyi analfabéta a tanársereg. A fenntartó nem akar lázongást, és ha a tanárok 100%-ot kapnának, akkor az összes többi közszolga is (jogosan) sipákolhatna.Igy is lázongani fognak a többiek.

Ráadásul eza béremelés is csak azért jogos, mert 6 éve nem kaptak semmit.

50% közszolga béremelés GDP stagnálás mellett öngyilkosság. Ez majdnem olyan rossz, mint Megyó osztogatása a közszférában hitelből.

s 2013.07.02. 13:35:52

@BenFranklin: Hülyének születtél, aztán az is maradtál. Ne azokból a tanárokból indulj ki, akik veled foglalkoztak. Ők ránézésre lemondtak rólad, - hoztak egy jó döntést a szükösen rendelkezésre álló erőforrások felhasználását illetően - aztán te meg jól megszoptad. Kérdés, ha foglalkoznak veled, meddig jutsz, bár vérmes reményekre nem adtál okot. Remélem nincs harag. Tudod, Tacitus is mindig így írta meg a történeteket - odaírta hozzá: "Harag és részrehajlás nélkül."

s 2013.07.02. 13:38:09

@BenFranklin: Aki meg tanítani sem tudja, az pedig irányítja. Így van végig.

Engedelmeddel kiegészíteném: Aki irányítani sem tudja, az hozzászól. Nem magamra gondoltam, ennyire nem lehetek önző.

ermi71 2013.07.02. 13:39:28

@Flaggx: Akkor maradjon mindig a fizetés 110 netto és akkor kész. De akkor nem kell sírni, hogy emeljék meg a fizetést.Mégis akkor mennyivel emelje meg, hogy a pótlékokat ne vonja meg és ne tegyen még rá plusz órákat. Mi a megoldás akkor? Mondjuk egy multinál a büdös életben nem fogsz 50% béremelést kapni az ziher, ebben igazad van.Maszeknál sem, sőt ott aztán nem. Államinál meg néha kapsz és azt is köpködik.

ermi71 2013.07.02. 13:39:28

@Flaggx: Akkor maradjon mindig a fizetés 110 netto és akkor kész. De akkor nem kell sírni, hogy emeljék meg a fizetést.Mégis akkor mennyivel emelje meg, hogy a pótlékokat ne vonja meg és ne tegyen még rá plusz órákat. Mi a megoldás akkor? Mondjuk egy multinál a büdös életben nem fogsz 50% béremelést kapni az ziher, ebben igazad van.Maszeknál sem, sőt ott aztán nem. Államinál meg néha kapsz és azt is köpködik.

komplikato 2013.07.02. 13:46:27

@BenFranklin: "50% közszolga béremelés GDP stagnálás mellett öngyilkosság. "

Kis optimista, szeretném látni azt a stagnálást csökkenés helyett végre. Mert az nem stagnálás, hogy lassabban zuhan.

s 2013.07.02. 13:47:14

@ermi71: Megfeledkeztél az alapról. Te csak százalékokról beszélsz, de nem beszélsz az alapról.

"Mondjuk egy multinál a büdös életben nem fogsz 50% béremelést kapni az ziher"
Igaz, de ott már eleve nem is keresel olyan szarul. Vagy tévednék? Brazil gépsor alkatrésznek tetszik lenni talán? Akkor bocsánat, az valóban lófaszt sem keres.

komplikato 2013.07.02. 13:48:00

@ermi71: " Államinál meg néha kapsz és azt is köpködik."

Eddig 3x NEM kaptak, fogalmazzunk így, és mint fentebb valaki rávilágított az, hogy mit ígértek 2016-ra azok akik eddig 3x kamuztak, marhára nem mérvadó. Te lovagolsz ezen az 50%-on.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.02. 14:04:06

@BenFranklin: "De a legtöbb állami alkalmazott nem kap semmit, most pont a tanárok igen."

Tavaly kaptak az egészségügyben dolgozók, idén is kapnak. A többi közalkalmazottnak most ígértek meg januártól 15%-os emelést, aztán egy évre rá 10%-ot, utána 5%-ot, az összesen szintén elég jó kis emelés.

Viszont a tanárok az egyetlenek, akiknek a fizetésemelésért cserébe 20%-os leépítést helyeztek kilátásba...

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2013.07.02. 14:07:09

Biztos feltunt masnak is, DE: hol a feneben vannak a konkretumok a posztbol????

A kommentekben szerencsere feltunt nehany... :)

Amugy nem ertem, vege van a valsagnak??? Szerintem nem annyira, ez a kormany megis tesz valamit a tanarokert!

Ginlia 2013.07.02. 14:10:34

@jobbdemokrata: "ez a kormany megis tesz valamit a tanarokert! "

Mit? Jöhetnek a konkrétumok.

tarackos 2013.07.02. 14:12:07

@komplikato: Máshol ettől kevessebbért is országos sztrájk van. A zelmúlnyócban évekig gördülő sztrájkoltak a vasutasok. A szlovák dokik pár nap sztárjk után megkapták a bérelemlést nálunk semmi sem volt. A cseheknél úgy rémlik pár éve 1 milla közszolga sztrájkolt. Nálunk semmi. Jó, szinte semmi.

De gondolj a három milla manyup tagra vagy a 100 ezer maradóra. 10E sem bírta összekapni magát közülük.

Aztán meg néznek, mint a moziban amikor a trafikjukat nyúlják le...

deneskata 2013.07.02. 14:19:24

Én nem a nem megfelelő béremelés miatt fogom otthagyni a pályát. Engem az elkúrt tanterv idegesít, az, hogy egy lépést se tehetek a központ engedélye nélkül, hogy az állam az oktatásban is mindenre ráteszi a mocskos mancsát, amiben pénzt lát. És a korábban kiválóan működő rendszerek helyébe odateszi a maga fapados, idegesítően dilettáns megoldásait. Igenis, tönkreteszik az oktatást. Teszek a béremelésre. Most keresek 120 000 Ft-ot (2 diploma, 18 éve munka). Egy szakmunkás többet keres. (Igenis vallom, hogy aki sokat tanult és diplomája van, az keressen többet.) Nem tudják annyira megfizetni az eljövendő káoszt, hogy nekem megérje.
A baj csak annyi, hogy nagyon szerettem a munkámat. Ahogy eddig művelhettem. Ami ezután jön, arra nem vagyok kíváncsi.

komplikato 2013.07.02. 14:25:08

@jobbdemokrata: Ha nem lenne vége a válságnak, lenne olyan hülye az állam stadionokat építeni? :D

dr. Aullah 2013.07.02. 14:26:13

@s: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

@deneskata: Az is. Meg a tanári etikai kódex is. Mondtam is anyámnak, hogy legközelebb bevezetik a tanárok egyenruháját, mert nem elég egységesek.
A tankkönyv rendelés eddig is undorító volt, most még azabb lett... évente új könyv, amin max az oldalakat változtatják, aztán megvetetik a szülőkkel... Most még ez a tankkönyv rendelési rendszer is. A volt sulinkban anyám csinálja ezt... kb 30 órát ült a gép előtt, mire meg tudta csinálni: Sorban állt a belogolásnál, adatok vesztek el, átírták máshol stb... volt hogy hajnali fél 4-ig csinálta, mert akkor tudott csak belépni és persze neki határidőre kellett elvégeznie, de ott fönt meg szarnak a határidőkre.

moszkvicssluszkulcs 2013.07.02. 14:32:59

A tanárok nem fognak sztrájkolni, nem is nagyon tudnának. Mert az milyen sztrájk már, hogy bemegyek dolgozni, csak éppen aznap nem számolnak a gyerekek, de azért vigyázok rájuk. Ki a pélónak tűnne ez fel. Ha azt mondanánk, hogy akkor holnaptól több-százezer gyerek otthon marad, mert SZTRÁJK van, akkor mindenkinek feltűnne, lehetne érdeket érvényesíteni. Vagy nuku érettségi! Lenne nagy kapkodás. De ami most van az híg fos...
Ellenberger. A pedagógus bár gyakran birka, de azért nem felejt. És jövőre választá(sokkkk). reméljük még tiszta lesz. És ott majd a fülke magányában eszünkbe fog jutni hogy átvágtak minket, mint xart a palánkon. Mert lehet csűrni csavarni, bemondani a rádióban, tv-ben, újságok címlapján nagybetűkkel hirdetni, de az a 150 000 pedagógus és családja tudni fogja, hogy hazudtak nekünk.
Mert a pedagógus életpálya modell a jelenlegi állás szerint úgy néz ki, hogy a megemelkedett terhek 100 %-át megkapjuk, cserébe a megígért pénz 50%-át adják csak. Pedig NEM ERRŐL VOLT SZÓ!
Nem baj, jövőre majd szavazunk...
Mondom ezt jobboldali, lassan egyre jobboldalibb szavazóként.

kronosz6 2013.07.02. 14:37:00

Vizionáljatok sok problémát, sztrájkot, gazdasági összeomlást ti mocsok balliberálisok! Az fáj nektek, hogy hiába hazudoztok, már senki sem hisz nektek. Igy aztán a nyomasztó média fölényetek is csak egy rakás sz..t ér.

ursus artos 2013.07.02. 14:56:48

@Távmunka blog: az osztály létszám meg a kötelező óraszám semmilyen összefüggésben nincs a jó és a hatékony tanítással.

komplikato 2013.07.02. 14:59:57

@ursus artos: B+ 80% körüli média fölénye van a kormánynak, bár minap "csak" 55%-ot hazudtak, de hozzátették, hogy kevés. Berlusconit is azért nem lehetett anno kivágni mert kapásból 80%-a a médiának az övé.

Másik topikban most linkeltek arról valós kimutatásokat, hogy miért az ellenkezője igaz a GDP növekedésnek, az építő ipar erősödésének, stb. mint a kormány propaganda. Ehhez jött a hír, hogy hőbörögnek a gazdák, hogy megígérték nekik nem emelik az útdíjat, közben de, ezért tejtermékek 10, hús meg 15-20%-al nő nem sokára. Köszönjük a nép nevében.

ursus artos 2013.07.02. 15:00:31

@moszkvicssluszkulcs: elég gyenge tanár lehetsz, ha neked eddig "nem kellett bent ülni" heti 32 órát. Pontosabban olyan"letanítós" tanár lehetsz...
Bukod a helyettsítési pótlékot: azt a szakos 100%-ot, vagy a nem szakos 50 %-ot? Heti kábé két órában?

deneskata 2013.07.02. 15:03:24

@dr. Aullah: Úgy van!! Épp erre gondoltam a fapados rendszer emlegetésekor. Még valamit ehhez. A terjesztők eddig 13-14 %-os árréssel dolgoztak. Ennek kb. felét, 6-7 %-ot a tankönyvterjesztőknek utalták. (nem volt ez nagy összeg, a mi iskolánkban az egész éves munkáért kb. 1 havi fizetésem)A terjesztők pedig elvégezték a maradék 6-7%-ért a munkájukat és megéltek belőle. Most, az állami NONPROFIT Kft. fel sem állt addig, míg a kiadóktól ki nem zsarolt 20 % árrést, amit nem oszt meg senkivel. Ebből él, de természetesen nyeresége nem lesz, hisz NONPROFIT! :) Nesze neked olcsóbb állami rendszer. Ja, és a tankönyvek ára kb. 20 %-kal nőtt. (Mert ugye azért áll fel a rendszer a magyarázatok szerint, hogy olcsóbbak legyenek a könyvek! :) Hányingerem van.

deneskata 2013.07.02. 15:06:24

@kronosz6: Te idióta! Nem veszed észre, hogy nagyrészt a tapasztalatokról beszélünk? Ehhez aztán nincs köze párthovatartozásnak. Persze magyarázhatom ezt egy szemellenzős rajongónak. Az előző rendszerben kiváló párttitkár lehettél volna.

deneskata 2013.07.02. 15:08:01

@ursus artos: De igen. (Te nem tanítasz, ugye?)

osztrák piktor 2013.07.02. 15:08:40

Szerintem legjobb megoldás közalkalmazotti bértábla teljes átalakítása lenne.
Rossz irány, ha a béremelésért cserébe elveszik a pedagógusok túlórapénzét. A közalkalmazottat a személyes ambíción és lelkesedésen túl semmi sem motiválja, hogy többet, jobban teljesítsen. Jelenleg bár létezik a"munkáltatói döntés" nevű illetménykiegészítés, ezt csak kevesen kapják, mert a jutalomhoz hasonlóan ezt az összeget is az intézménynek kell kigazdálkodnia. A költségvetési források csökkentése miatt a legtöbb közintézményben jutalom és cafeteria már évek óta nincs. A bérek 2008 óta befagyasztva, még az inflációt sem követik. Egy pályakezdő fizetése (egyetemi végzettséggel), nettó 85.000.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 15:08:50

Szóval pedagógus béremelés? Na, ez szép, nemde?

Nézzük, az elmúlt pár évben eddig mit vettek el a pedagógusoktól:
- 13. havi fizetés
- étkezési utalvány
- szakkönyv/tankönyv beszerzési juttatás
- túlóradíj
- legalább hat éve nem volt béremelés

Most mit terveznek adni, illetve adtak?
- megemelt óraszámot, amit az iskolában kell eltölteni
- a tervezett béremelés felét
- tanfelügyelőt, szakfelügyelőt, újabb oktatási vezetési szinteket, nagyobb bürokráciát (Már megtörtént.)

A kommentek láttán kész szerencse, hogy a tanári munkához is mindenki ért ám, mint a focihoz és az autóvezetéshez. Látszik, hogy nem csak a kormányban, az országgyűlésben, a minisztériumokban, de a blogokban is sok a seggfej, aki ugyan járt iskolába, de inkább mellé, hogy levizelje az iskola falát. Az ilyen barmoknak nem ártana kiutalni néhány hét tanítást egy átlagos iskolában. Mindegy mit tanít, csak próbálja meg és utána pofázzon olyanokat, hogy "aki nem tudja, tanítja". Az anyád kisfiam, a jó édesanyád a hibás, mert nem, úszkált cápa a magzatvízében, amiben lubickoltál!

Ginlia 2013.07.02. 15:11:20

@ursus artos: "az osztály létszám meg a kötelező óraszám semmilyen összefüggésben nincs a jó és a hatékony tanítással."

Már hogy ne lenne. Nem vagy szakmabeli, ugye?

komplikato 2013.07.02. 15:11:48

@ursus artos: Persze, ha téged életmentő 2-3 órás műtét helyett 30 perc alatt műtenek, akkor annak sincs köze a bekövetkező halálodhoz nyilván.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 15:13:10

@deneskata: Mit szólsz ahhoz, hogy egy - egy tantárgyhoz legalább öt kiadó húszféle könyvéből lehet válogatni? Mit szólsz ahhoz, hogy a tankönyvek egy jó része dilettáns, elfuserált munka? Mindez alaposan megdrágítja a könyveket, mert a példányszám nem mindegy, a szülők szegények, meg fizetnek.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 15:18:13

@ursus artos: Te aztán nagyon értesz hozzá! :) Egyetemen oly mindegy, hogy az előadáson 20, vagy 200 hallgató vesz részt, de közép és alsó iskolákban nem mindegy. Más a kor, a motiváció, a számonkérés, egyszóval más módszer kell. Jó lenne, ha nem pofáznál, hanem megpróbálnál valahol, valamit tanítani, aztán megnéznénk az eredményeidet.

deneskata 2013.07.02. 15:29:39

@Dörmögő_Dömötör:
"Mit szólsz ahhoz, hogy egy - egy tantárgyhoz legalább öt kiadó húszféle könyvéből lehet válogatni? Mit szólsz ahhoz, hogy a tankönyvek egy jó része dilettáns, elfuserált munka?"
Azért nem volt akkora választék. 1-1 tantárgyhoz max. 4-5 könyv. De a mostani rendszerrel (tartós tankönyv, új tantervnek való megfelelés) jókorát drágultak a könyvek. Ez nem függ a könyv tartalmától, vagy a nagy választéktól. A tartós tankönyvek jó 25-30 %-kal drágábbak, mint a normál könyvek. Kötelező volt tartós könyvet rendelni, ha volt ilyen a kínálatban. És nem hiszem, h. tényleg "tartósak" lesznek. Ráadásul a fizetős gyerekek nem feltétlenül teszik el őket az eljövendő generációknak. Ezt legfeljebb az iskolai könyvtár teszi meg.Szóval, a szülők pl. 5. osztályban az eddigi 10-12 000 Ft-os tankönyvcsomag helyett fizetnek 18 000 Ft körül, hála pártunk és kormányunk bölcs rendeletének.

moszkvicssluszkulcs 2013.07.02. 15:29:55

@ursus artos: "szagértő" lehetsz, felesleges etetnem a trollt...

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.07.02. 15:33:56

A kampány hevében kapnak fizetésemelést. Ez egy faszán elöre megkoreografált színdarab.

Láss csodát, 2014 áprilisára már meg is nyugodtak a kedélyek drága tanárainknál...

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 15:40:46

@Inkább_a_Lázár_maradt_volna_ott: Igen, színdarab, politikai díszelőadás "Hogyan verjük szét a közoktatást?" címmel. Bemutatják: a magyar kormányok. A baj nem csak ott leledzik, hogy méltatlanul alacsony a tanárok jövedelme. Te sem látsz tovább a taknyos orrodnál, úgyhogy töröld meg szépen és menj játszani

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 15:47:03

@deneskata: Még ez a választék is sok. Elég lenne kevesebb, de valóban jó szakemberek által megírt tankönyv, de abból kétféle. Az egyik az általános ismereteket tanulóknak, a másik a tagozatos osztályoknak. Része lehetne az annak, hogy újra átjárhatóak legyenek az iskolák, s nem utolsósorban olcsóbb lenne a tankönyv, mert valakinek ki kell fizetni. Vagy az iskola a közpénzből, vagy a szülő a magáéból, de egyiknek sem mindegy, hogy mennyit.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 15:50:30

@osztrák piktor: Elvileg nem lesz semmiféle túlóra. A heti 32 órába mindennek bele kell férnie, s őszintén szólva, akinek még van kedve 32 óra iskolai munka után túlórázni, nos, annak nincs ki a négy kereke, vagy a 32 órában malmozott.

Ginlia 2013.07.02. 15:53:03

@Dörmögő_Dömötör: Én meg arra vinném a könyvek rendszerét, hogy egyre kevesebb legyen. Jó ha van munkafüzet, de a mostani színvonalú tankönyvek feleslegesek. A tanárok egy része azt kéri vissza, ami a füzetben van. Több kellene, hogy legyen az elektronikus segédanyag. A diákok így megtanulnának jegyzetelni, vázlatot írni, önállóan dolgozni.

deneskata 2013.07.02. 15:53:12

@Dörmögő_Dömötör:
Látom, te is a központosítás híve vagy. Miért lenne olcsóbb a tankönyv a választék csökkentésével? Egy kiadónak egy tantárgyhoz 1 könyve van. A te javaslatod azt jelentené, hogy legyen egy "Állami Tankönyvkiadó" és pont. Éppen a versenyhelyzetet szüntetnéd meg. Így aztán az az egy kiadó annyit kérhetne a könyvért amennyit akar. És látjuk már, az állam se szégyenlős. Hiába lenne "állami" , bocsánat "nemzeti" az a tankönyvkiadó, biztos lehetsz benne, nem lenne olcsó(bb) a tankönyv.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 15:53:15

@kronosz6: Jó a stílusod! Egyszer biztosan lesz aki jól pofán ver egy gyalogsági ásóval.

Pszt! 2013.07.02. 15:58:38

Megkapják a nagy lóvét, utána fidessberencnek nevelik a gyerekeket!

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 15:59:27

@Ginlia: Nem tudom, de szerintem a legjobb az üres, sima A4 méretű, 50 lapos munkafüzet, mellé színvonalas tankönyv olyanok tollából, akik valóban értik a szakmát és az oktatást is. Az általad említett önállóság csak egy bizonyos kor felett követelhető meg. A Facebook és társai már jól mennek a pelenkásoknak is, de ismeretszerzésre nagyon kevés tanuló használja az internetet, holott minden témában csaknem minden elérhető írásban és filmen is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.02. 15:59:40

@ursus artos: Szerinted nincs összefüggés? A 2010-es felmérések szerint átlag 51 órát dolgoztak a tanárok, ha ezt emelik, akkor szerinted a túlterhelés és a pihenés hiánya nem befolyásolja a minőséget, ugye?

Az osztálylétszám kapcsán meg biztos véletlen, hogy az európai legjobb Finnországban az egész világon az egyik legkisebb az osztálylétszám...

Az pedig bizonyított tény, hogy ott tanulnak jobban a gyerekek, ahol magasabb a tanárok fizetése.

moszkvicssluszkulcs 2013.07.02. 16:01:08

Húú bazz, ennyi hülyét...

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 16:04:26

@deneskata: A versenyhelyzet magával hozza a drágulást. Minden könyvnek - de más árúnak is - van fix és proporcionális költsége. Egyáltalán nem mindegy, hogy előbbi hány példányra oszlik el, mert tetemes lehet a fix költség. Igen, elvileg elég lenne egyetlen tankönyvkiadó, de ugyanúgy szükséges lenne megválogatni és jól megfizetni a tankönyvek íróit, mint egykor, s természetesen politikamentes bírálat után.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.02. 16:05:25

@ermi71: Annak örülnél, ha a heti 50 órányi munkádat megemelnék még 20-25%-kal, kirúgnák a munkatársaid 20-25%-át, csak azért, hogy nagyjából annyit érjen a fizetésed, mint 10 éve? És ez a fizetés az emelés után is bőven az átlag alatt lesz, nem is beszélve a diplomások átlagfizetéséről, de cserébe kötelező például továbbképzésekre is járnod.
A tárgyi feltételek szintjéről pedig az árulkodik legjobban, hogy sokan a gyereküket az iskolai felvételire kísérve döbbennek rá, hogy semmi sem változott a 80-as évek óta, amikor ők voltak gyerekek.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 16:06:44

@Pszt!: Ugye nem mondták még neked, hogy "bocikám, bocikám"? Tudod miért? Mert nagy marha vagy!

Ginlia 2013.07.02. 16:07:23

@Dörmögő_Dömötör: Nem ártana olyan alapkészségeket integrálni az oktatásba mint a kutatómunka, információszűrés, értelmezés és értékelés. Persze mindezt a korosztálynak megfelelő szinten. Ha sok tankönyvet adsz a diák kezébe, ahonnan csak ki kell olvasni az okosságokat, akkor az a "kényelmes" magoláshoz vezet és nem tanítja meg gondolkodni a diákokat. Ebben a tekintetben Magyarország rendkívül alulteljesít.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.02. 16:13:05

@kronosz6: Hol élsz te? Felsorolnád, hogy a nyomasztó médiafölényben kik a tulajdonosok az alábbi helyeken:
- Hír TV, Echo TV
- Class FM, Lánchíd Rádió, Inforádió
- Magyar Nemzet, Magyar Hírlap, Heti Válasz, Demokrata, Metropol, Barikád
- kuruc.info, mno.hu, index.hu

És melyik párt irányítja a közszolgálati médiát?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.02. 16:15:21

@Ginlia: Azokon az egyetemi szakokon, ahova minimális pontszámmal be lehet kerülni, már arra azonnal ötöst adnak, ha bármilyen nyilvánvaló összefüggést lát a hallgató a tanult tények között. Ennyire kitűnik a 99%-ban magoló tömegből.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 16:23:03

@Ginlia: Nagyrészt egyetértek veled. A magam részéről az önálló gondolkodást, problémamegoldást fontosabbnak tartom, mint a lexikális ismereteket. Sajnos, a számonkérés, vizsgáztatás, vizsgakövetelmények központi/helyi rendszere nem követeli meg a fenti készségeket, tisztelet azoknak a keveseknek - tanároknak és intézményeknek -, ahol erre hangsúlyt fektetnek. Nagy vonalakban úgy látom, hogy az oktatáspolitika nem tekinti prioritásnak az önálló gondolkodásra nevelést.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 16:26:04

@Távmunka blog: Lehangoló, de valószínűleg jó részben igazságod van. Ha arra gondolok, hogy közepes matematika érettségivel lehet pld. matematika tanár szakra felvételt nyerni, akkor látszik csak igazán, hogy hová züllött a közoktatás!

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.07.02. 16:27:32

@Távmunka blog:
"Azokon az egyetemi szakokon, ahova minimális pontszámmal be lehet kerülni, már arra azonnal ötöst adnak, ha bármilyen nyilvánvaló összefüggést lát a hallgató a tanult tények között."

Az elmúlt 10 évben a legalacsonyabb pontszámú szakok voltak a nehezebben elvégezhetők, lásd pl. villamosmérnök, gépészmérnök, vegyészmérnök szemben az idegenforgalom és szálloda szakkal, szóval van ahová igaz, amit írsz, de pont nem ott, ahová írod.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 16:34:57

@Ensiada Arkoveitie: Az általad felsorolt szakok csak magolással nem végezhetők el, ugyanakkor megerősítem, hogy ezekre a szakokra a szellemileg teljesen alkalmatlanok is bejutnak. Egy részük el is jut a BSC szintű diplomáig az oktatói kar szégyenére és nem restelli önmagát mérnöknek nevezni.

fermion 2013.07.02. 16:53:49

Csak megjegyezném ,hogy a magyar megélhetési "politikusokat" is tanárok tanították és nem ebben a rendszerben hanem még ..akkor.:)
Állítólag az állam olyan "szakembereket" tart el akiknek van közük az oktatáshoz,nem a "lenézett" pékek,lakatosok ,stb tervezik meg az önök munkáját és a tankönyveket is általában szaktanárok írják......valami baj van az önök képzettségével ha minden tárgyi feltétel ennyire elfuseráltnak tartanak (ami az is de maguk csinálják maguknak) és azt érzékeltetik ,hogy valaki mindig maguk ellen van.
Itt valaki felvetette a tanár mint értelmiségi szlogent:
A diploma megléte nem jelenti azt ,hogy az adott személy értelmiségi is....ezt már tudták az őseink is a barlangban!:D
Egy tanács azon pedagógusoknak akik hivatásuknak érzik a munkájukat:összefogás nélkül nem fog menni.Önök a nemzet napszámosai lehettek volna de ez a rendszer rabszolgát akar csinálni magukból!Alamizsnáért talán nem kellene dolgozni ,mert van egy színvonal ami alá egy tanár nem mehet!
Ha majd ezt a 23 éve tartó színjátékot felszámolják a magyarok (kétlem..:( ),nos akkor talán lesz elismertségük is és anyagi megbecsülésük is de addig ne is reménykedjenek ebben.
sorry!

deneskata 2013.07.02. 17:11:27

@fermion: Kedves Uram/Hölgyem!
Teljességgel igaza van! Amit kapunk, az alamizsna, és ami az összefogást illeti.... Én már nem is reménykedem benne. A pedagógusnak csak a tanáriban nagy a szája és csak akkor, ha nincs ott az igazgató. Egyébként, mint valaki itt írta, "nemzeti kuss" van. Ha valaki megszólal, az pedig "bajkeverő".

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.02. 17:26:27

@Ensiada Arkoveitie: "Az elmúlt 10 évben a legalacsonyabb pontszámú szakok voltak a nehezebben elvégezhetők"

Ez nem igaz! A felsorolt szakok közül csak a BME-n kívül lehetett nagyon alacsony pontszámmal bekerülni.

A felsorolásodból lemaradtak például az óvodapedagógus, tanító, csecsemő- és kisgyermeknevelő szakok, amik nem a nehézségükről híresek még az ELTÉ-n sem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.02. 17:28:16

@Dörmögő_Dömötör: Az ELTE és a BME már hosszú évek óta szervez korrepetálást az elsősöknek matematikából és fizikából, mert az első héten megírt szintfelmérőn gyakorlatilag mindenki megbukik, aki nem írt emelt szintű érettségit. Hiába az ötös érettségi, ha nem emelt szintű, akkor semmire se elég.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.02. 17:30:00

@fermion: 23 éve tartó színjáték? A tanárokat az előző rendszer sem becsülte meg, akkor vitték le a fizetésüket a gyári munkás szintjére.

fermion 2013.07.02. 18:07:52

@Távmunka blog: talán érdemes lenne a jelen problémáira koncentrálni.Aki tudja ,hogy milyen volt az előző rendszer az tudja ezt is amit ön felvetett de talán nem kellene ennyire visszamutogatni az időben,mert miben is segítene megoldani a jelen gondjait....
Az új rendszer amit az állampolgárok "maguknak választottak volna" (igaz nem volt miből és kiből hisz látjuk mifélék vannak hatalmon 23 éve...ezért színjáték ez ami itt folyik most is.)nos ez a szabadon választott rendszer se az állampolgárokért van,mert megint alattvalónak tartják őket.......már ha egyáltalán emberszámba veszik őket és nem csak egy adószámnak vagy egy voksnak 4 évente......
Ha majd a választókért lesznek a megválasztottak és nem fordítva mint most is ,akkor talán lesz elismertsége a tudásnak és tisztelni fogják azokat akiknek az a feladata ,hogy az ifjakból értelmes,gondolkodni tudó embereket nevelnek ennek az országnak.Bár ilyen sose volt a magyarság történetében...ha csak nem az őshazában....:D

fermion 2013.07.02. 18:16:13

@Távmunka blog: Miért mennének a legokosabb gyerekek ilyen nehéz szakokra mikor a tapasztalat szerint ebben az országban elég jogásznak vagy valakinek a valakije lenni és úgy élhet mint ahogy egy atomfizikus álmaiban se.:D
Azokat a feladatokat amit ebben az országban a mérnökökre bíznak ahhoz elég ez a közepes tudás is.....na persze biztos vannak kivételek is!:D

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 18:39:19

@Távmunka blog: Igen, van más példa is. A GAMF Kecskeméten gyakorlatilag középiskolás fizikát tanít az elsőéveseknek valamilyen címen, különben szóba sem jöhetne a szakképzés. A középszintű fizika és matematika érettségi bóvli még egy főiskolán is.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 18:45:37

@fermion: Hamis ez a tapasztalat. A boldoguláshoz nem elég a jogászi végzettség, mi több, diploma sem kell hozzá. Sokkal fontosabb a hátszél. (Lehetett ebben az országban az OGY. Honvédelmi Bizottságának alelnöke kiöregedett vidéki "primadonna" is.) Ami pedig a hazai ipart illeti, oda nem annyira mérnökök szükségesek, mint biorobotok, merthogy önálló és számottevő hazai ipar nincs, de van helyette tucatszám adókedvezményes külföldi vállalat, aki nem csak a tőkét és a gépeit hozza, de hozza a saját technológiáját és szakembereit is.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 18:54:49

@deneskata: Hmm, gyakori vendég vagy a tanáriban? :) Igyekezz jól érezni magad, mert szeptembertől ott fogsz kuksolni te is a többivel, ahelyett, hogy otthon, kényelmesen, kulturált körülmények között készülnél a holnapra.
Mondd, mi az oka, hogy talán a leggyengébb érdekérvényesítő képességgel rendelkeznek a pedagógusok? Csak nem az, hogy olyan szakot végeztek, ami sehol máshol semmi másra nem jó? Mit kezdjen pld. egy kirúgott tesitanár, egy magyar nyelv és irodalom tanár, egy történelem - földrajz szakos? A többit nem sorolnám.
A pálya presztízse alacsonyabban van, mint a bányászbéka feneke, s ha valóban lesz béremelés, mindenki a tanárokat fogja utálni. Egy izgalmas pedagógussztrájk esetén nem is kellene a BM álarcos különítménye. Maga a lakosság verné laposra a tüntetőket, merthogy nem elég a nyári és évközi szabadság, most még nevelni sem hajlandóak a büdös kölyköket.

deneskata 2013.07.02. 19:00:56

@Dörmögő_Dömötör: Azért ez így nem igaz. Az AUDI Győrben rengeteg magyar mérnököt foglalkoztat. Olyannyira, hogy érdekükben áll a mérnökképzés támogatása is a győri egyetemen. Amúgy pedig egyetértek azzal, amit sugallni akartál: a magyar államnak nem a multikkal kellene "stratégiai partnerséget" kötnie, hanem a magyar ipart, a magyar vállalatokat támogatni. Mert ez eddig csak kormányzati szlogenekben valósul meg. Pedig akkor talán ezek a megerősödő magyar vállalatok szponzorálnák pl a mérnökképzést, pl. gyakorlati helyek, ösztöndíjak biztosításával. De amíg a politikusok gazdasági érdekei irányítják az országot, erre semmi remény.

fermion 2013.07.02. 19:29:25

@Dörmögő_Dömötör: szerintem a mai megélhetési politikusok végzettsége az én tapasztalatom támasztja alá -sok köztük a jogász ,meg is látszik az országon!:D
A többivel egyetértek hisz kb ezt mondtam én is!:)

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 19:32:47

Nos, köszi, hogy pontosítottál és annak is örülök, hogy "vetted az adást".
Az Audinak elég sok magyar beszállítója van, s éppen ezért volt szerencsém gyári tervrajzokat látni, amit Győrben szerencsétlenkedtek össze magyar és német mérnökpalánták profi tervező programmal. A BME egyik tanszékén sem fogadnák el ezeket a firkákat, mint egy tervfeladat részét, hanem az egészet visszadobnák a feladónak. Na, ilyenkor jön jól az alvállalkozónak a jól képzett mérnök, vagy technikus.
Ami a képzések szponzorálását illeti, azt bizony mi fizetjük, te is, én is és más adófizető is, mert ugye a gyárak ilyen jelegű kiadásainak/költségeinek is meg kell térülnie, s ezeket is a fogyasztó fizeti meg.
Abban egyetértek és kihangsúlyozom - szeretném -, hogy szükséges lenne újfent talpra állítani a hazai ipart. Bizonnyal vannak olyan területek, ahol eredményesebb és hosszabb távon olcsóbb lehet a hazai, mint a kínai bóvli.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2013.07.02. 19:36:42

@fermion: Azt mondják, a jogászi diplomához csak segg kell, de ez biztosan nem igaz. A jogi végzettség, de semmiféle más diploma nem jár együtt a magasabb szintű erkölcsös - kinek az erkölcse? - és közösségi viselkedéssel. A politikus az egy gerinctelen állatfajta, aki csak külsőre emberszabású, s mindegy, hogy milyen diploma lapul a szekrényében.

fermion 2013.07.02. 19:40:35

@deneskata: sajnos igaza van de olyantól ne is várjon ipari fejlesztést akinek semmiféle műszaki műveltsége nincs.
A tervük:most még 1000 évig halmozzák a tőkéjüket és majd utána befektetnek a magyar iparba!:D

deneskata 2013.07.02. 20:38:29

@Dörmögő_Dömötör: Na igen. A győri egyetem (most már!) nem a kiváló mérnökképzéséről híres. (Egyébként nem is értem,miért invesztál bele az AUDI?)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.03. 11:41:03

@deneskata: Az Audi Győr mellett a BME-t is támogatja. Szerintem szeretnék, ha Győrben, a gyár közelében is lenne egy színvonalas képzést biztosító egyetem.
A Mercedes hasonló indokkkal indított új szakot/szakirányt Kecskeméten és ott új szakközépiskolát is nyitottak kifejezetten autógyári ismereteket oktatva.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.03. 11:44:37

@fermion: A parlamenti képviselők negyede tanárként is dolgozott 2010 előtt.

hvg.hu/itthon/20100813_parlament_2010

Ember szól 2013.07.03. 14:26:46

@Dörmögő_Dömötör: ahogy Távmunka is írta, remek politikus lehet belőlük. :) De viccet félretéve: ismereteim szerint a tanárok általában szeretik, amit csinálnak, de az ellehetetlenülés határán már ez nem biztos, hogy elég.

Ember szól 2013.07.03. 14:28:40

@s: igazad van, javítom az elírást, köszi!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.10. 13:07:48

A legfrissebb ígéret már csak 34%-ról szól az 50% helyett...
index.hu/belfold/2013/07/10/35_-kal_emelik_a_tanarok_beret/

A cikkből csak azt nem értem, hogy melyik hátrányos helyzetű iskolában keres valaki 760 ezret tanárként.
Én olyat ismerek, aki 90%-ban halmozottan hátrányos helyzetű, magyarul beszélni alig tudó cigányokat tanít havi 150 ezerért. És persze olyat, aki budapesti elitkerületben kap 200 ezres pótlékot.

Ember szól 2013.07.11. 19:08:12

Ez jó kérdés, ezt még én is elhűlve olvastam, hogy van ilyen. De nem ők nem fognak igazán béremelést kapni, illetve nem nekik fog fájni, hanem azoknak, akik az alsó régiókban vannak alapfizetéssel, de túlórával némiképp sikerült feljebb tornázniuk a bérüket. Ez most megszűnik, így nekik jó eséllyel még csökkenni is fog a fizetésük.
süti beállítások módosítása