"A tenniakarás és a tisztes munka, a tudás és a művelt fő érték, ezért az iskola feladata az, hogy ezek kibontakoztatására lehetőséget biztosítson mindenki számára.
...Mindezekkel együtt fontos tényező a pedagógusok, oktatók és nevelők megbecsülésének és tekintélyének helyreállítása is.
Az iskolai sikertelenség megelőzésének leghatékonyabb módja a kora gyermekkori készségfejlesztés a közösségi nevelés tereinek (bölcsőde, integrált óvoda) bővítésével.
Az egészséges életmód elterjesztéséhez szükség van ösztönzésre – elsősorban a gyermekek és a fiatalok körében. Ebben az államnak és a mindenkori kormánynak kiemelt szerepet kell vállalnia: a testnevelési óráktól a szabadidős sportok, a tömegsport támogatásán át egészen a gazdasági ösztönzők kialakításáig.
Felfutó rendszerben a közoktatásban be kell vezetni a mindennapos testnevelést és az évenkénti egységes fizikai felmérés rendszerét. Kiemelten kell kezelni a diákolimpiák versenyrendszerét és az egyetemi sportot.
A kormányzatnak tisztában kell lennie azzal, hogy minden egyes embernek joga van ahhoz, hogy legyen lehetősége gondoskodni a családjáról. Ez tisztességes munkahelyeket és tisztességes béreket jelent, olyan oktatási rendszert, amely megfelel a magas nyugati normáknak.
Az emberek azért szervezik és tartják fenn az államot, mert azt várják, hogy az biztosítsa és megszervezze számukra a közoktatást, a közlekedést, a közegészségügyet és a közbiztonságot."
Amit fent olvashattok, az a Fidesz választási programjának a része. Feltételezem, hogy a pedagógusok örömmel vették ezeket a szavakat 2010-ben, mint ahogy örülnének, ha bármit is megvalósulni látnának belőle. Vagy még jobb lenne, ha előremozdulás történne visszafejlődés vagy káoszba zuhanás helyett. Ez nekünk embereknek és családoknak is jó lenne, de a valóság mást mutat:
- a művelt fők kibontakoztatásának lehetőségét alaposan beszűkíti az alaptanterv, a szakiskolások konkrétan szakbarbárok lesznek;
- a pedagógusok tekintélye, megbecsülése - köszönhetően pl. annak, hogy az őket "támogatni vágyó" kormányzat szóba sem áll velük - a béka popója alá szorult;
- a bölcsődék, óvodák, alsó tagozatok minden bizonnyal növelni tudják az 1 főre jutó teret a csoportlétszámok megemelése után;
- sem a tömegsport, sem a testnevelés és szabadidős sportok gazdasági ösztönzése nem történt meg, hacsak azt nem vesszük annak, hogy "ha nem jársz suliba rendesen, fiam, akkor nem kapjuk meg utánad a családi pótlékot";
- a mindennapos testnevelést nem sikerült felfutó rendszerben bevezetni, tehát nem csak a most induló osztályokban vezették be, hogy legyen idő a létesítmények megteremtésére, ezzel okozva hamarosan mély válságot;
- tisztességes bérek nem jellemzőek a pedagógusokra, a fejlett nyugatra jellemző oktatást pedig tizedannyi bérből, nagyobb osztálylétszámok mellett képzelték el, az "ott jellemző" centralizálással;
- a közoktatás szervezése a központosításban érhető tetten: mindent meg kell kérdezni Arankától, aki persze közli, hogy nem tudja, és ezért megkérdezi Rózsikától... aki már nem tudom, kitől kérdezi meg.
A felsőoktatásról CSAK(!) ennyi van a Fidesz-programban: "Jelenleg a felsőoktatásban szerezhető diplomák felére nincs piaci kereslet, ezért a felvételizőknek több információt kell adni a szakok piaci értékéről." Itt nem ez történik. Rombolás zajlik, anyagi és szellemi leépítés, vagy fogalmazhatnék úgy, hogy forráskivonás, ellehetetlenítés. A diákok már észrevették, egymillió kérdésük közül csak nagyon kevés kapott választ. A szülők és a pedagógusok még hezitálnak, pedig nekik is fel kell tenniük előbb-utóbb ezeket a kérdéseket. Nagyon is könnyen előfordulhat az, amit a Hallgatói Hálózat vetett fel: mi van akkor, ha egy olyan ember fejében van a rák ellenszere, aki nem jut be az egyetemre a felsőoktatás "ésszerű" átalakítása miatt? Kinek a dolga lenne odafigyelni az oktatásra?
Itt az ideje számon kérni a választási ígéretek be nem tartását!
https://docs.google.com/viewer?url=http://static.fidesz.hu/download/481/nemzeti_ugyek_politikaja_8481.pdf
Utolsó kommentek